1 Ocak 2013

kurgudaki akis



20 DAKİKA DİZİSİNİN FRAGMANINDAN

Üstad Pangloss:
- Bu fragman güzel şeyler çağrıştırıyor.
Ben:
- Niye ki
Üstad Pangloss:
- Burada söylediği zaman dilimlerini topladığında altmış yetmiş yıllık bir ömür eder. Ama belli ki kahramanlar daha otuzlarında. İşte bu zamanı döllemektir.
Ben:
- Zamanı döllemek mi? Biraz itici...
Üstad Pangloss:
- Kadınımız erkeğimiz bunun için geldik dünyaya. Ne kadar çok dölleyebilirsen zamanı o kadar uzun yaşamış oluruz.

Bıkmadan usanmadan döllemek... Mahsulün ne zaman ne şekilde önümüze çıkacağını düşünmeden döllemek. Ölümün yakaladığı ana kadar döllemeye devam etmek. Belki hasadı kendin değil senden nesiller sonrasına kalacak kadar nitelikli döllemek. Zamanı ve zemini bıkıp usanmadan döllemek!
"Kıyamet kopar da sizden birinizin elinde bir hurma fidanı bulunursa, ölmeden önce onu dikebilirse diksin." sözünden de benim anladığım bu.

Ben sırıtarak dedim ki:
- Tabi olumlu ve insanlığa faydalı hareketlerden bahsediyoruz değil mi üstadım? Zira insan yanlış eylemlerle de söylediğiniz şeyi yapar. Bunun için dememişler mi atalarımız, rüzgar esen fırtına biçer, diye.
Üstad gözlüğünün üstünden oldukça uzun ve donuk bir bakış attı. Beni yine kendimden şüpheye düşürdü.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder